» مطالب » ورزش و سلامتی » پزشکی و سلامت » با علت بو دادن ناخن‌هایتان آشنا شوید!
با علت بو دادن ناخن‌هایتان آشنا شوید!
پزشکی و سلامت

با علت بو دادن ناخن‌هایتان آشنا شوید!

اردیبهشت 5, 1403 3034

احتمالاً پیش آمده است که ناخن‌هایتان را در دهان می‌گذارید و بوی نامطبوع آن‌ها را حس می‌کنید. البته، جویدن ناخن به هیچ وجه عادت مطلوبی نیست، اما اگر ناخن‌های شما کمی بو دهند، این موضوع ممکن است برایتان عجیب به نظر برسد. اما باید به شما بگویم که نگران نباشید. ادامه مطلب را بخوانید تا بیشتر درباره علت‌های این موضوع آگاه شوید.

به موادی که بوی نامطبوع میداده دست زدید؟

ناخن‌ها جزء آلودگی‌ها را جذب می‌کنند و اگر به طور منظم آن‌ها را تمیز نکنید یا کوتاه نکنید، مواد باقیمانده در آن‌ها باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شوند. احتمالاً شما به چیزی دست زده‌اید که بوی نامطبوع می‌داده است، مانند پیاز یا سیر. بهتر است دست و ناخن‌هایتان را بشویید و از اینگونه مواد دوری کنید تا به حد امکان دست نزنید. همچنین، کوتاه کردن ناخن‌ها به طور معمول سریع‌تر این بو را از بین می‌برد.

آیا همین الان ناخن‌هایتان را کوتاه کرده‌اید؟

گاهی اوقات، ناخن‌های کوتاه شده می‌توانند بوی نامطبوعی ایجاد کنند که علت آن ترکیبات بو دار سولفور در پروتئین‌های کراتین ناخن‌هاست. زمانی که آن‌ها را می‌کوبید، این مواد آزاد می‌شوند و بو به وجود می‌آید. در چنین حالتی نمی‌توانید کاری انجام دهید، فقط باید صبر کنید تا بو از بین برود.

 مشکل قارچ ناخن دارید؟

حضور قارچ در ناخن‌ها باعث بوی نامطبوع در آن‌ها می‌شود که با شستن معمولاً برطرف نمی‌شود. علاوه بر بو، علائم دیگر قارچ ناخن شامل زرد شدن، سفید شدن، ضخیم شدن به شکل غیرمعمول، شکننده شدن و شکل نامناسب است. با مراجعه به متخصص، می‌توانید این مشکل را درمان کنید.

ممکن است مشکل زمینه‌ای داشته باشید

بله، بعضی از مشکلات عمومی می‌توانند عامل ایجاد بوی غیرطبیعی در سراسر بدن شما باشند و این بو ممکن است در دست‌ها، انگشتان یا ناخن‌ها نیز رخ دهد. به عنوان مثال، دیابت می‌تواند باعث ایجاد این وضعیت شود و حتی بیماری‌های کبدی یا کلیوی نیز می‌توانند این مشکل را تحت تأثیر قرار دهند. بنابراین، مراقبت بیشتری از بدن خود داشته باشید و در صورت نیاز به مشاوره و درمان، به پزشک مراجعه کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

Amirkabir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت