» مطالب » تکنولوژی » چگونه در بازار توجه و اعتماد نسل آلفا را جلب کنیم؟
نسل آلفا
تکنولوژی - سبک زندگی

چگونه در بازار توجه و اعتماد نسل آلفا را جلب کنیم؟

اردیبهشت 5, 1403 2026

بیشتر با نسل آلفا آشنا شویم

در حال حاضر و در این لحظه که این متن را می‌خوانید، جهان به نسل Z تعلق دارد؛ اما در آینده، جهان متعلق به نسل آلفا خواهد بود. این یک هشدار جدی و حیاتی برای صاحبان کسب و کار در هر اندازه‌ای است.

آیا با نسل‌های مذکور آشنا هستید؟ بر اساس یک دسته‌بندی شناخته شده در سراسر جهان، افرادی که بین سال‌های 2010 تا 2030 متولد شده‌اند، به عنوان نسل آلفا شناخته می‌شوند. نسل قبلی نسل Z است که در بازه زمانی 1995 تا 2010 به دنیا آمده‌اند.

بنابراین، کودکان زیر پانزده سال به نسل آلفا و نوجوانان و جوانان زیر ۲۹ سال به نسل Z تعلق دارند.

نسل آلفا اولین نسلی است که به طور کامل در دنیای دیجیتال بزرگ شده‌اند! بنابراین، برای برندها، بازاریابی به نسل آلفا چالشی جدید و مهم است.

کسب و کارها باید خلاق و نوآور باشند تا این مخاطبان هوشمند و تقاضاکننده را جذب کنند. آنها باید تجربیاتی را ارائه دهند که شخصی‌سازی شده، جذاب و مختصر باشند.

در ایران، نسل آلفا شامل تمام افرادی است که از سال ۱۳۸۸ به بعد متولد شده‌اند. پیرترین عضو نسل آلفا فقط ۱۵ سال دارد!

در حال حاضر، نسل آلفا تأثیر قابل توجهی بر الگوهای خرید والدین خود دارد. انتظار می‌رود که در سال‌های آینده به قدرت خرید قوی تبدیل شوند.

به گفته یکی از برترین محققان بازار، تا سال ۲۰۲۹، ردپای اقتصادی نسل آلفا از ۵.۴۶ تریلیون دلار فراتر خواهد رفت. او معتقد است نسل آلفا نسل جهانی اولیه است و با استفاده از کانال‌های اجتماعی، تأثیر قابل توجهی دارند.

همچنین، محققان ایرانی نیز در این زمینه معتقدند که هر ژنراسیون تا حدی تحت تأثیر والدین خود قرار می‌گیرد، اما در مورد نسل آلفا این اتفاق به خصوص رخ نمی‌دهد و برعکس، والدین تحت تأثیرنسل آلفا، اولین نسلی است که به طور کامل در دنیای دیجیتال بزرگ شده‌اند و بر اساس تحقیقات، آنها توانایی برقراری ارتباط از طریق شبکه‌های اجتماعی را دارند. در حال حاضر، نسل آلفا در ایران تأثیر زیادی بر الگوهای خرید والدین خود دارند و قدرت خرید آنها در سال‌های آینده رشد قابل توجهی خواهد داشت.

بنابراین، برای شرکت‌ها و کسب و کارها، جذب این نسل جدید و تقاضاکننده از اهمیت بسیاری برخوردار است. آنها باید استراتژی‌های بازاریابی خلاقانه و نوآورانه ایجاد کنند و تجربه‌های شخصی و جذابی را برای نسل آلفا به ارمغان بیاورند.

در نهایت، باید توجه داشت که علاقه‌ها و رفتارهای نسل آلفا تحت تأثیر والدین خود نیست و برعکس، والدین نیز تحت تأثیر تمایلات و نیازهای این نسل قرار می‌گیرند. بنابراین، شناخت بهتر این نسل و درک عمیق‌تری از الگوهای آنها برای کسب و کارها بسیار حیاتی است.

چه چیزی نسل آلفا را منحصر به فرد می‌کند؟

نسل آلفا از سایر نسل‌ها با ویژگی‌های خاص خود متمایز می‌شود. این نسل از کودکی با استفاده از اینترنت و فناوری آشنا شده‌اند و در نتیجه بومیان دیجیتالی شکل گرفته‌اند. آنها به طور طبیعی با دستگاه‌های مختلف آشنا هستند و از رسانه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های آنلاین و بازی‌های ویدیویی به طور گسترده استفاده می‌کنند.

نسل آلفا به اطلاعات بی‌سابقه دسترسی دارد و فعالانه به دنبال یادگیری و کاوش درباره دنیای اطراف خود هستند. آنها نسبت به نسل‌های قبلی محتاط‌تر و با سوادتر هستند و به احتمال زیاد قبل از خرید، تحقیقات خود را انجام می‌دهند.

ارزش‌هایی مانند اصالت، پایداری و عدالت اجتماعی در بزرگ شدن نسل آلفا نقش مهمی ایفا کرده‌اند و آنها اهمیت زیادی به برندهایی می‌دهند که این ارزش‌ها را به اشتراک می‌گذارند و به طور مسئولانه عمل می‌کنند.

نسل آلفا تحت تأثیر قوی افراد مشهور، اینفلوئنسرها و همسالان خود در رسانه‌های اجتماعی قرار دارند. آنها به احتمال زیاد تحت تأثیر روندها و مدهای موجود قرار می‌گیرند و به دنبال محصولاتی هستند که از نظر ظاهری جذاب و جذاب هستند.

اهداف و دغدغه‌های نسل آلفا

نسل آلفا به لحاظ اجتماعی آگاه‌ترین و پیشرفته‌ترین نسل است، حتی بیشتر از نسل Z!

آنها به طور عمیق به ظهور طبقه متوسط، مبارزه با نژادپرستی و برابری در تمام جوامع اهمیت می‌دهند. نسل آلفا وظیفه خود را می‌دانند که به دلیل‌های خاص خود در مقیاس جهانی تأثیرگذار باشند، نه فقط در سطح محلی!

البته بخشی از این نگرش می‌تواند به بی‌تفاوتی در طول زمان منجر شود، اما در حال حاضر آنها خود را به عنوان رهبران آینده می‌بینند.

آنچه بازاریابان باید درباره نسل آلفا بدانند

برای ارتباط موثر با نسل آلفا، بازاریابان باید ارزش‌های اخلاقی و دوستانه برند خود را به نمایش بگذارند. اما باید به خاطر داشت که این کار فقط به محدوده کمپین‌ها و هشتگ‌های اینستاگرامی محدود نمی‌شود.

نسل آلفا یک گروه بسیار پیشرفته است و از سنین پایین‌تر و با فرکانس بیشتری نسبت به نسل‌های قبل در تبلیغات و بازاریابی مورد تأثیر قرار می‌گیرند.

آلفا نسلی خوش‌بین است که می‌تواند به مردم اعتماد کند، اما در مورد بازاریابی مشکوک است. به عبارتی، آنها بسیار خوب در شناسایی پیام‌های غیرمعتبر هستند.

راه‌حل: برند شما باید واقعاً از یک رویکرد انسان‌مدارانه و اجتماعی حمایت کند. تظاهر به تطبیق با این نسل تنها کافی نیست. اگر می‌خواهید آنها را به خود جذب کنید، باید ثابت کنید که طرفدار آرزوها و ارزش‌های آنها هستید.

CRM و تأثیرگذاری بر نسل آلفا

به‌زودی، شما قطعاً برای بازاریابی محصولات و خدمات خود به نرم‌افزارهای CRM نیاز خواهید داشت. باید یک حضور دیجیتال برای خود در جهان ایجاد کنید و سپس تلاش کنید با نسل آلفا سفری هیجان‌انگیز داشته باشید.

با استفاده از اطلاعات به‌دست‌آمده از CRM، می‌توانید بفهمید که چگونه می‌توانید در آینده اعتماد نسل آلفا را جلب کنید، با استفاده از داده‌های قابل اعتماد مشتری.

صاحبان کسب و کار باید نسل آلفا را به عنوان وارث اصلی خود بپذیرند، همانطور که نسل آلفا پذیرفته است که قدرت در دست مشتری است. این نسل احترام به مشتری را به عنوان اولین اولویت خرید خود قرار می‌دهد و به دنبال راحتی بیشتر در ارتباطات است.

در این زمینه، شرکت ایرانی پارس ویتایگر، با تحقیقات جامع خود در این زمینه و ارائه یک بستر مناسب برای ارتباط با مشتریان همه ندر این زمینه، شرکت ایرانی پارس ویتایگر، با تحقیقات جامع خود در این زمینه و ارائه یک بستر مناسب برای ارتباط با مشتریان همه نسل‌ها، به ویژه نسل آلفا، در حوزه CRM فعالیت می‌کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

Amirkabir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت