» مطالب » ورزش و سلامتی » پزشکی و سلامت » از نظر کار شناسان بدترین جای مرغ برای خوردن کجاست؟
مرغ1
پزشکی و سلامت

از نظر کار شناسان بدترین جای مرغ برای خوردن کجاست؟

فروردین 25, 1403 3032

با توجه به مصرف گسترده گوشت مرغ، دانستن اطلاعاتی درباره راه‌های مصرف سالم‌تر آن برای همه ما اهمیت دارد. در مورد خوردن مرغ، یک سوالی که همیشه مطرح است، مربوط به مفید یا مضر بودن بخش‌های مختلف آن است؛ به عبارتی دیگر، جایگاهی که بهتر است مرغ را مصرف نکنیم و سایر سؤالاتی که در قسمت‌های قبلی به آنها اشاره شدند. در ادامه، به بیان اینکه کدام بخش از مرغ به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و همچنین کدام بخش با بالاترین میزان چربی، که مصرف آن می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش دهد، می‌پردازیم.

پوست مرغ

شما باید هر بخشی از مرغ را مصرف کنید، به استثنای پوست آن. اگر تمایل دارید تمام قسمت‌های مرغ را استفاده کنید، تقریباً هیچ مشکلی ندارد، اما تمام کارشناسان در مورد عدم مصرف یک بخش خاص از مرغ موافقت دارند و آن بخش ممنوعه، پوست آن است. برای چه دلیل اینقدر تاکید بر عدم مصرف پوست مرغ است؟ عوارض مصرف پوست مرغ چیست که به این اندازه توصیه می‌شود؟

اصلی‌ترین ضرر پوست مرغ این است که حاوی مقادیر زیادی از اسیدهای چرب اشباع و کالری بالاست. بنابراین، به منظور حفظ سلامتی بدن و پیشگیری از چاقی مفرط و بیماری‌های قلبی و عروقی، باید از خوردن پوست مرغ کاملاً اجتناب کنید.

دنبالچه مرغ

مرغ2

در بین اقسام مختلف مرغ، دنبالیچه به عنوان جایی که دارای بیشترین میزان چربی است، شناخته می‌شود. این بخش از مرغ که خوردن آن به بروز بیماری‌ های قلبی مرتبط می‌شود، به عنوان منبع اصلی این عوارض قرار می‌گیرد. البته، این بیان بدان معنا نیست که با یک بار مصرف دنبالیچه، شما به طور ضروری به بیماری قلبی مبتلا خواهید شد؛ اما تکرار این عادت بدون شک، می‌تواند عوارض مشابه را برای شما ایجاد کند. سطح بالای چربی اشباع در دنبالیچه مرغ منجر به افزایش کلسترول و چربی خون در بدن می‌شود و ممکن است زمینه‌ساز برای بروز مشکلات جسمانی گردد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

Amirkabir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت