» مطالب » سبک زندگی » آموزش آشپزی » مقدار حبوبات آش رشته نذری و مجلسی به ازای هر نفر
آش نذری
آموزش آشپزی

مقدار حبوبات آش رشته نذری و مجلسی به ازای هر نفر

اردیبهشت 11, 1403 3034

آش رشته، یکی از غذاهای محبوب است که علاوه بر طعم و عطر خوب، به دلیل استفاده از مختلف سبزیجات و حبوبات و دیگر مواد، خواص زیادی دارد. این غذا می‌تواند شما را به مدت طولانی سیر نگه دارد و به همین دلیل، استفاده از آن در وعده‌های اصلی، به عنوان یک غذای مقوی و کم کالری محسوب می‌شود. بسیاری از مردم در ایران در فصل‌های سرد سال، ماه رمضان و مناسبت‌های خاص مثل شب یلدا، چهارشنبه سوری و سیزده‌به‌درو… این آش خوشمزه را تهیه می‌کنند. روش تهیه آش رشته نیز بسیار ساده است و این غذا از ترکیب حبوبات، سبزی آش، رشته آش و دیگر مواد تشکیل می‌شود. برخی از خانم‌های ایرانی، به خصوص عروس‌های تازه‌کار، نمی‌دانند که چه مقدار حبوبات را در آش رشته باید استفاده کنند. در این بخش، به شما توضیح خواهیم داد که به ازای هر نفر چه مقدار حبوبات را در آش باید استفاده کنید.

نخود آش

به ازای هر نفر یک تا دو قاشق غذاخوری
نخود، یکی از اصلی‌ترین حبوباتی است که در آش رشته استفاده می‌شود. برای هر نفر، شما می‌توانید یک یا دو قاشق غذاخوری نخود در آش ریخته و مخلوط کنید. برای پنج نفر، نصف لیوان نخود و برای ده نفر، یک لیوان نخود را در آش ریخته و مخلوط کنید.

لوبیا برای آش

به ازای هر نفر یک تا دو قاشق غذاخوری
لوبیا قرمز و لوبیا چیتی نیز از حبوباتی هستند که در آش رشته استفاده می‌شوند. اگر می‌خواهید مقدار لوبیا بیشتر از نخود در آش شما باشد، برای هر نفر یک یا دو قاشق غذاخوری لوبیا چیتی و یک یا دو قاشق غذاخوری لوبیا قرمز در آش ریخته و مخلوط کنید. در غیر اینصورت، برای پنج نفر، نصف لیوان ترکیبی از لوبیاها رادر آش ریخته و مخلوط کنید.

عدس مورد نیاز

به ازای هر نفر یک تا دو قاشق غذاخوری
علاوه بر نخود و لوبیا، می‌توانید از عدس و ماش نیز در آش رشته استفاده کنید. برای پنج نفر، نصف لیوان عدس کافی است، به این معنی که به ازای هر نفر تنها یک یا دو قاشق غذاخوری عدس در آش بریزید. در صورت تمایل، می‌توانید از ماش نیز استفاده کنید.

چه نکاتی را بایستی رعایت کنیم

برای تهیه آش رشته، نکات مهمی وجود دارد که باید رعایت شوند تا غذا به درستی و با کیفیت تهیه شود. این نکات شامل مقدار حبوبات، خیساندن حبوبات و جداگانه پختن آن‌ها است.

در ابتدا، حبوبات آش رشته را با استثنای عدس، از شب قبل خیسانید و آب آن‌ها را چند بار تعویض کنید. اگر زمان کافی برای خیساندن حبوبات نداشتید، می‌توانید یک خیار نصف شده را در آب حبوبات قرار داده و باعث کاهش نفخشان آن‌ها شوید.

برای جلوگیری از تیره شدن رنگ آش، بهتر است حبوبات را جداگانه پخته و به آش اضافه کنید. لوبیا چیتی، لوبیا قرمز و نخود را به صورت جداگانه پخته و آماده کنید. اما عدس را در مرحله نیم‌پزی قرار دهید، زیرا در طول پختن آش رشته، عدس ممکن است بپزد و خراب شود.

در مورد مقدار حبوبات داخل آش، می‌توانید بسته به ترجیحات خود، مقدار آن را کم یا زیاد کنید. به عبارت دیگر، میزان استفاده از حبوبات در آش را می‌توان به سلیقه شما واگذار کرد.

با رعایت این نکات، می‌توانید آش رشته لذیذی تهیه کنید که همچنان به طعم و کیفیت خود باقی می‌ماند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

Amirkabir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت